Εάν η πρώτη σας αντίδραση σε αυτόν τον τίτλο ήταν «ιχ», τότε σαφώς χρειάζεστε μια σωστή εισαγωγή στα θαύματα του αρωματισμού κρασιού. Η συλλογή Kelly & Jones περιλαμβάνει πέντε αρώματα εμπνευσμένα από διάφορες ποικιλίες κρασιού: Sauvignon Blanc, Riesling, Cabernet, Merlot και Chardonnay. Ο δημιουργός Kelly Jones εμπνεύστηκε για να δημιουργήσει τα αρώματα αφού παρακολούθησε μια γευστική δοκιμή κρασιού και παρατήρησε πως το άρωμα βανίλιας αναμειγνύεται με τις νότες του κρασιού που απολάμβανε. Ο Τζόουνς γύρισε πίσω στο στούντιο αρωμάτων του με μπουκάλια των αγαπημένων του κρασιών του και δοκίμασε να ανακατέψει μυρωδιές που έπαιζαν τους τόνους του κάθε κρασιού.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια συλλογή αρωμάτων που περιέχει νότες όπως το μέλι, το ραβέντι και δρυ. Όταν σταματήσετε μια στιγμή και το σκεφτείτε, βγάζει νόημα: τα Sommeliers συχνά σας καθοδηγούν να ρουφήξετε το κρασί πριν το πιείτε, έτσι ώστε να μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα το σύνθετο γευστικό προφίλ ενός κρασιού. Το άρωμα και η μυρωδιά είναι αλληλένδετα, έτσι ένα άρωμα κρασιού είναι απλώς μια φυσική εξέλιξη αυτού του συνδέσμου.
Από αυτή την οπτική γωνία, δεν φαίνεται να είναι και τόσο περίεργο. Βοηθά επίσης τα ίδια τα αρώματα να είναι εκπληκτικά – το αγαπημένο μας είναι το φρουτώδες Riesling, το οποίο έχει νότες λευκού ροδάκινου, αχλαδιού, περγαμόντου και φύλλων σμέουρων. Έχουμε αιώνια αγάπη για το κρασί μας, γι “αυτό υποστηρίζουμε πλήρως οτιδήποτε μας βοηθά να γιορτάζουμε την εμμονή μας χωρίς να αισθανόμαστε ζαλισμένοι.
Ήπιαμε αρκετά, ή είναι ένα άρωμα κρασιού είναι κάτι που θα δοκιμάζατε;
Εάν έχετε βρεθεί ποτέ σε μια περιοδεία γευσιγνωσίας, πιθανότατα θα γνωρίζετε ότι το να φοράτε αρώματα, ειδικά από τα βαριά, είναι σίγουρο ΟΧΙ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε άρωμα που μπορεί να φοράτε θα επηρεάσει το μοναδικό άρωμα που βγάζει το κρασί.
Ωστόσο, μια επιχειρηματική κυρία με την επωνυμία Kelly Jones είδε μια μεγάλη ευκαιρία, αφού της έκαναν παρατήρηση επειδή φορούσε βαρύ άρωμα σε ένα οινοποιείο της κοιλάδας Napa. από τότε έχει γυρίσει το θαυμασμό για το κρασί και το άρωμα του και τον μετέτρεψε σε ομοιόμορφα αρώματα που έχουν ήδη φτάσει στην αγορά, τα οποία ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να φορούν τα αρώματα ενώ πίνουν κρασί.
Βλέπε, η έννοια των αρωμάτων του κρασιού που αναμιγνύεται με αυτά του αρώματος δεν θα πρέπει να είναι μια εντελώς μία ξένη έννοια. Υπήρξε πάντα μια σχέση μεταξύ των αρωμάτων του κρασιού και των αρωμάτων και το πώς επηρεάζουν τις προτιμήσεις μας. Ας ρίξουμε μια ματιά στη σύνθετη αλληλεπίδρασή τους.
Η σχέση ανάμεσα στο άρωμα, της μυρωδιάς και της αντίληψης
Υπάρχει μια σχέση ανάμεσα στο άρωμα, τη μυρωδιά, τις προτιμήσεις και την αντίληψη. Αυτοί είναι ακριβώς οι ίδιοι λόγοι για τους οποίους προσελκύουμε ορισμένους ανθρώπους, πράγματα, μέρη, τρόφιμα και ποτά. Κανένα παράδειγμα δεν είναι πιο εμφανές από αυτό που λέμε ότι έτσι όπως μυρίζει κάτι έχει και την ίδια γεύση. Και είναι φυσικά διαφορετικό για κάθε άτομο. Για παράδειγμα, αυτό που κάποιος μπορεί να αντιλαμβάνεται ως ευχάριστο μπορεί να αποθαρρυνθεί από κάποιον άλλο. Για παράδειγμα, υπάρχουν μερικά αρώματα που κάποιοι βρίσκουν εξαιρετικά ευχάριστα, ενώ για άλλους μπορεί να φαίνεται ότι είναι πολύ ισχυρά για τα προσωπικά τους γούστα. Τα αρώματα μεταβάλλουν επίσης τις διαθέσεις. Καθώς αντιλαμβανόμαστε κάποιον ή κάτι που να μυρίζει ευχάριστα, αυτόματα αισθανόμαστε καλύτερα. Το ίδιο ισχύει και για τις αρχές της έλξης, για αυτό ακριβώς οι άνδρες και οι γυναίκες φορούν άρωμα ή κολόνια στην πρώτη συνάντηση. Είναι αδιαμφισβήτητο. όλες οι οσφρητικές αισθήσεις μας έχουν πολύπλοκες και ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις με τα κέντρα ευχαρίστησης και το κέντρο της μνήμης στο μυαλό μας.
Τα Αρώματα του Κρασιού
Το κρασί δοκιμάζεται από το άρωμά του. Ο οίνος στροβιλίζεται και στη συνέχεια τον μυρίζουμε πριν τον δοκιμάσουμε για να παρατηρήσουμε ποια συστατικά είναι παρόντα και αναμενόμενα. Γενικά, το «άρωμα» αναφέρεται στις μυρωδιές που προέρχονται από τις ποικιλίες σταφυλιών με τις οποίες παρασκευάστηκε ο οίνος. στην παράδοση κρασιού της Βουργουνδίας, τα αρώματα του κρασιού χωρίζονται περαιτέρω σε τρεις κατηγορίες: το πρωτογενές (αναφερόμενο στις ποικιλίες σταφυλιών), το δευτερογενές (αναφερόμενο στις μυρωδιές που παράγονται από τη γήρανση σε δρύινα βαρέλια και τη ζύμωση) και τα τριτογενές αρώματα κρασιού που εμφανίζονται ενώ βρίσκονται στη φιάλη). Η όλη αρωματική εμπειρία του κρασιού είναι κεντρική για την πλήρη αισθητική εμπειρία που υπάρχει στην γευστική δοκιμή του κρασιού. στο sommelier, καμία μορφή τέχνης δεν είναι υψηλότερη από την υποκειμενική εμπειρία που είναι εγγενής στην γευστική δοκιμή – και όλα ξεκινούν από το άρωμα.
Kelly & Jones: Η Ολοκλήρωση Της Ιδέας
Είναι ένας συνδυασμός αυτών των δύο πραγμάτων που ενέπνευσαν την Kelly Jones να αναπτύξει το τέλειο άρωμα αφού διαπίστωσε ότι το άρωμα βανίλιας που φορούσε σε εκείνη τη μοιραία μέρα που παρατήρησε, σε μια εκδήλωση γευσιγνωσίας ότι ήταν ευχάριστα αναμεμειγμένο με εκείνο του κρασιού. Το αποτέλεσμα. Αυτή συλλογή από αρωματικές νότες στα αρώματα της από κρασί.
Το κείμενο είναι εμπνευσμένο από πληροφορίες που συλλέξαμε από τη www.montmartre.gr
Δείτε εδώ για τυπου επωνυμα αρωματα χυμα εμπνευσμένα από τις νότες που βγάζει το κρασί!